آمپول روگام
نوشته شده توسط : healty

آمپول روگام

آمپول روگام برای جلوگیری از مشکلاتی که برای مادر با گروه خونی منفی پیش می آید، پزشک متخصص زنان برای او آمپول روگام را تجویز می کند. روگام یک محلول استریلی است که از پلاسمای انسان تولید می شود. این آمپول موجب می شود خون مادر علیه خون جنین تحریک نشود. اگر گروه خونی مادر منفی و گروه خونی پدر مثبت باشد لازم است تا در هر بارداری تزریق آمپول روگام انجام شود. در صورتی مادر و پدر هر دو دارای گروه خونی منفی باشند مشکلی وجود ندارد و جنین به طور حتم دارای گروه خونی منفی خواهد بود. مثبت بودن گروه خونی هر دو والد نیز مشکلی ایجاد نمی کند و تنها در صورت منفی بودن گروه خونی مادر و پدری با گروه خونی مثبن نیاز به تجویز آمپول روگام است.

آمپول ضد بارداری

https://zanansalamat.com/contraceptive-pill/

چهار گروه خونی شناخته شده در انسان ها شامل گروه هاي ،AB ،، A است.

هر فرد به طور طبیعی یکی از ۴ گروه خونی را دارد. بعدها پروتئینی در گلبول قرمز برخی افراد کشف شد که اسم آن را  RHگذاشتند.

تقریبا 85 درصد افراد این پروتئین را درخون خود دارندکه به آنها RHمثبت و کسانیکه که این پروتئین را ندارند RH منفی می گویند.

آمپول روگام خانم باردار با گروه خون منفی

یکی از آزمایشاتی که اوایل بارداري براي یک خانم باردار درخواست می شود، آزمایش گروه خون و RH است. اگر آزمایش نشان دهنده ي “RH منفی” باشد باید آزمایش کومبس غیر مستقیم  (indirect coombs)انجام دهد. اگر مادر و پدر هر دو داري گروه خونی منفی باشند جنین آن ها هم RH منفی خواهد شد و هیچ مشکلی براي مادر و جنین پیش نخواهد آمد.

خرید آمپول سقط جنین

https://zanansalamat.com/buy-an-abortion-syringe-ampoule/

مادر داراي گروه خون RH منفی و پدر RH مثبت باشد جنین احتمال گروه خونی RH مثبت خواهد داشت. در طی حاملگی، خون مادر و جنین کاملا از هم جدا است مواد غذایی و اکسیژن از طریق جفت مبادله می شوند و احتمال مخلوط شدن خون مادر و جنین بسیار کم است. اما ممکن هست خون ریزي در طی دوران حاملگی، سقط، حاملگی خارج از رحم و یا در حین زایمان مقداري از خون جنین وارد بدن مادر شود(که مسئله خطرناکی نیست).

عوارض دیر زدن روگام

عوارض دیر زدن آمپول روگام یکی از مواقعی که امکان ورود خون جنین به مادر هست در هنگام زایمان و خروج جفت است. در طی زایمان نوزاد، مقدار اندکی از خون نوزاد از طریق جفت وارد جریان خون مادر شده و در نتیجه بدن مادر نسبت به خون RH مثبت جنین واکنش نشان می دهد و شروع به تولید پادتن هایی بر ضد RH مثبت خون جنین می کند.

سقط جنین با زعفران

https://zanansalamat.com/%d8%b3%d9%82%d8%b7-%d8%ac%d9%86%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%a7-%d8%b2%d8%b9%d9%81%d8%b1%d8%a7%d9%86/

این پادتن ها پس از زایمان تولید می شوند.

آمپول روگام داروخانه

کم خونی ناشی از این پدیده ممکن است آنقدر شدید باشد که باعث مرگ جنین گردد.

آمپول روگام  یک محلول استریل شده و ساخته شده از خون انسان است که ممکن است بعضی از مادران در دوران بارداری خود به آن نیاز پیدا کنند. اما چرا؟ اکثر افراد در خون خود ماده‌ای به نام Rh دارند که باعث می‌شود گروه خونی آنها مثبت شود و عده‌ای این ماده را ندارند که باعث می‌شود گروه خونی آنها منفی شود. در مادرانی که این ماده را ندارند و کودکشان مثبت است، ممکن است تبادل خون از طریق جفت مشکلاتی برای مادر پدید آورد. که منجر به کم خونی، نارسایی کلیه و شوک می‌شود.

داروی سقط جنین بدون نسخه

https://zanansalamat.com/abortion-medicine-without-a-prescription/

با این حال همه‌ی افراد نمی‌توانند از این آمپول استفاده کنند مانند افرادی که دچار کمبود گلوبولین ایمنی A (IgA) همراه با آنتی بادی IgA یا کم خونی همولیتیک (کمبود گلبول های قرمز) هستند. از این رو این آمپول حتماً باید بعد از بررسی شرایط شما و توسط پزشک تجویز شود. اگر سابقه‌ی کم خونی، سکته‌ی قلبی، بیماری‌های قلبی و عروقی، هموفیلی و هرگونه اختلال خونریزی، چربی بالا، بیماری کلیوی، دیابت و ... داشتید باید حتماً به پزشک خود اطلاع دهید.

RhoGAM

خرید اینترنتی آمپول روگام

تززیق این آمپول در دوران بارداری برای جنین بی‌خطر است.  این آمپول معمولاً در نیمه‌ی آخر بارداری یا بعد از تولد کودک انجام می‌شود. اگر بعد از دریافت آمپول هر یک از علائم زیر را مشاهده کردید، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید:  تب و لرز ، کمردرد ، ضعف غیرمعمولی ، ادرار قرمز یا صورتی ، رنگ پریدگی پوست ، احساس تنگی نفس ، ادرار کم یا قطع کامل آن، افزایش وزن سریع ، بی حسی یا ضعف ناگهانی ، اختلال در تکلم ، مشکلات بینایی یا تعادل ، سرفه کردن همراه با خون و ...

قرص برای سقط جنین و پریود شدن

https://zanansalamat.com/%d9%82%d8%b1%d8%b5-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d9%82%d8%b7-%d8%ac%d9%86%db%8c%d9%86-%d9%88-%d9%be%d8%b1%db%8c%d9%88%d8%af-%d8%b4%d8%af%d9%86/

قیمت آمپول روگام بسته به شرایط شما متفاوت است. اگر این دارو را با دفترچه بگیرید، بیمه شامل آن می‌شود اما به صورت آزاد قیمت آن می‌تواند چندین برابر باشد. این دارو به صورت آزاد از 250 تا 300 هزار تومان است. نکته‌ی مهم این است که به هیچ عنوان این دارو را بدون اجازه‌ی دکتر خریداری نکنید و حتماً در درمانگاه یا بیمارستان تزریق کنید.

قبل از این که این آمپول برای شما تجویز شود باید ابتدا آزمایشاتی انجام شود و گروه خونی جنین مشخص شود. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله‌ی گروه خونی جنین کی مشخص می‌شود مراجعه کنید. اگر به هر دلیلی از تزریق این آمپول خودداری کنید، عوارضی مانند همولیتیک بارداری، ناسازگاری rh و زردی در انتظار شماست. که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن می‌توانید به مقاله عوارض ناسازگاری گروه خونی مادر و نوزاد مراجعه کنید.

Rho(D) immune globulin

 




:: برچسب‌ها: آمپول روگام  , روگام کجا تزریق می شود , طرز زدن روگام در بارداری , روگام در هفته چندم بارداری , خرید اینترنتی روگام ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 تير 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: